Social Icons

Pages

Senin, 16 Desember 2013

Bercinta di Semak Wanita Maut Diterkam Singa

7 Mac 2013 catatan idahsalam
Bercinta di Semak, Perempuan Tewas Diterkam Singa
beauty-animal.blogspot.com
Singa Afrika 
Sayangnya, karena si pria dalam kondisi telanjang bulat maka semua orang yang lewat tak menghiraukannya kerana dianggap sebagai orang gila.
 


Sungguh malang nasib wanita Zimbabwe ini. Dia mati diserang seekor singa ketika tengah bercinta dengan kekasihnya di dalam semak belukar.

Sejumlah laporan mengkhabarkan seorang laki-laki sedang bercinta dengan kekasihnya yang dikenali sebagai Sharai Mawera di kawasan belukar di Kariba. Ketika sedang berasmara   itulah seekor singa jantan menyerang keduanya.
"Si perempuan yang juga dikenal bernama Mai Desire, diserang singa hingga mati. Kekasihnya berhasil menyelamatkan diri," kata seorang sumber.

Ketika mengetahui ada seekor singa mendekati, si lelaki langsung cabut lari menyelamatkan diri, meninggalkan kekasihnya begitu saja.

Namun, sumber lain menyatakan si laki-laki itu mencuba meminta tolong di tepian jalan. Sayangnya, kerana dia dalam kondisi telanjang bulat maka semua orang yang lalu di situ tak menghiraukannya kerana dianggap sebagai orang gila.

"Akhirnya ada orang yang mendengar permintaan tolongnya, lalu membawa dia ke balai polis terdekat," ujar sumber itu.
"Polis  dan petugas kehutanan Zimbabwe kemudian datang ke lokasi, menembak  senjata mereka, sebelum menghampiri tempat serangan. Sayangnya, mereka menemukan perempuan itu sudah meninggal," tambah dia.
Sebenarnya petugas Taman Nasional Zimbabwe sudah sering memperingatkan warga agar berhati-hati ketika mereka berjalan di malam hari atau mencari jalan pintas di kawasan semak belukar.Tribunnews.com-

Editor: Gusti Sawabi  |  Sumber: Kompas.com

Tidak ada komentar:

Posting Komentar