Social Icons

Pages

Jumat, 28 Februari 2014

2 Sami ditangkap polis terkait skandal seks anak

Bangkok -Polis Thailand menangkap dua orang sami setempat terkait skandal seks yang menggemparkan negara ini. Keduanya membawa seorang kanak-kanak lelaki berusia 14 tahun untuk memberi jasa seks kepada ketua sami.

Seperti dilansir AFP, Rabu (19/6/2013), kedua sami ini telah menafikan terlibat dalam skandal tersebut. Namun ketua Polis Chiang Mai, Kolonel Polis  Wirachon Bunthawi, berkata keduanya terancam hukuman maksima 15 tahun penjara jika terbukti bersalah terlibat dalam kes ini.

"Si ketua sami  masih berada di dalam kuil dan kami sedang menunggu surat perintah untuk menangkapnya," ujar Wirachon.

Menurut keterangan mangsa dan seorang pemandu, kedua sami yang berusia 20 tahun dan 23 tahun tersebut sengaja membawa mangsa untuk menemui   Ketua sami  di kuil yang ada di daerah Chiang Dao, Chiang Mai. Aksi ini terjadi selama beberapa kali, sejak Februari lalu.

Kes ini semakin menambah panjang daftar sami kontroversi di negara yang didominasi warga penganut Buddha ini. Beberapa waktu lalu, tiga sami setempat menuai kritikan kerana video menunjukkan ketiganya sedang asyik naik pesawat jet, memakai earphone dan kacamata, serta jalan-jalan keliling dengan membawa beg Louis Vuitton.

Ketiganya dikritik kerana menampilkan gaya hidup mewah, yang jelas-jelas bertentangan dengan prinsip hidup seorang sami. Selain kes tersebut, sami-sami di Thailand juga pernah memicu kontroversi kerana terlibat kes dadah, minum minuman keras, berjudi dan mengunjungi tempat pelacuran.
detikNews

Tidak ada komentar:

Posting Komentar